چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم

چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم


سینوزیت التهاب و یا ورم استر سینوس ها می باشد. عموما سینوس ها پر از هوا هستند، اما زمانی که سینوس ها بلوکه شده و پر از جرم می شوند، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها در این محیط رشد کرده و باعث عفونت می شوند. گاهی این عفونت ها باعث درد گوش می شود، که اگر به موقع درمان نشود امکان ایجاد اثر منفی روی پرده گوش و شنوایی وجود دارد و در صورت پاره شدن پرده گوش به هیچ عنوان از سونا، استخر، جکوزی، بخور استفاده نکنید و از قرار گرفتن در محیط های مرطوب بپرهیزید.


مشکلاتی که باعث سینوزیت می شوند، شامل سرماخوردگی، رینیت آلرژیک، پولیپ بینی و یا تیغه بینی منحرف می باشند.


سینوس ها حفره و منافذی هستند که درون آن پوشیده از سطح مخاطی است، این سطح مخاطی و همچنین وجود رشته های نازک در سینوس ها همچون سد دفاعی در مقابل عوامل خارجی همانند گرد و غبار و میکروب ها عمل می کند. به دلیل نزدیکی سینوس ها به مغز و چشم، عدم درمان به موقع بیماری سینوس، سبب آسیب رسیدن به این قسمت ها می شود.




[caption id="attachment_9561" align="aligncenter" width="300"]چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم[/caption]

بومادران و درمان عفونت سینوس ها :


مقداری بومادران را دم کرده و سپس صاف کنید، یک فنجان از آن را بعد از هر وعده غذایی به همراه عسل یا نبات میل کنید،علت توصیه ی مصرف بومادران با مواد قندی، اول تلخ مزه بودن آن و دوم ممکن است باعث افت فشار و قند خون شود.



آویشن و درمان عفونت سینوس ها :


مقداری آویشن را دم کرده و سپس صاف کنید، دو ساعت پس از مصرف هر وعده غذایی با عسل یا نبات مصرف کنید. به این علت با عسل مصرف کنید که باعث بالا رفتن دمای بدن و تسریع بهبودی و جلوگیری از افت قند و فشار خون می شود. آویشن یک آنتی بیوتیک قوی است که هم سینوس ها را میکروب زدایی می کند و هم آرامبخش خوبی است.


مقداری آویشن یا بابونه یا بومادران را داخل یک ظرف آبجوش ریخته و در ظرف را نیم ساعت بگذارید، سپس آن را صاف کرده داخل دستگاه بخور بریزید، بخور دهید. اگر دستگاه بخور در دسترس نبود، داخل یک قابلمه آب را جوش بیاورید و مقداری گیاه را داخل آب بریزید، قابلمه را از روی حرارت بردارید، یک ملحفه به دور خود بپیچید و حوله ای را روی سر خود بگذارید و بخور دهید. بعد از بخور بدن را با ملحفه خشک کنید، سر را با کلاه پوشانده،


 

[vc_row][vc_column][vc_message]
همچنين بخوانيد :   ریه و درمان بیماری های آن
[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

 

اسطوخودوس و درمان عفونت سینوس ها :


اسطوخودوس را مانند روش های گفته شده، بخور دهید و بعد سر را با کلاه بپوشانید و زنجفیل دم کرده به همراه عسل یا نبات میل کنید، استراحت کنید. یک حوله را داخل محلول آب ولرم و اسطوخودوس کرده آب اضافی را بگیرید و روی پیشانی قرار دهید، این کار باعث تخلیه عفونت سینوس ها و تسکین درد و التهاب می شود.


در طول درمان از نوشیدنی های گرم، سوپ گرم، سبزیجات تازه استفاده کرده و از خوردن غذاهای سرخ کردنی بپرهیزید. در سیکل درمانی انگور، خربزه، هندوانه که باعث حساسیت و آبریزش بینی می شود، میل نکنید و مصرف سیگار را قطع کنید.


بخور، حتی بخور آب معمولی، باعث ورود هوای تمیز به ریه ها شده و حتی می تواند به ترک سیگار کمک کند.


 

[vc_row][vc_column][vc_cta h2="خريد عرق آویشن" txt_align="center" color="green"]


عرق آویشن را با خواص تقویت کننده بینایی، مقوی معده،ضد تشنج، ضد انگل، درمان بی خوابی، رفع سرماخوردگی، تصفیه کننده خون، آنتی بیوتیک قوی و ضد تبخال، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.



عرق آویشن


[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]


 

Comments

Popular Posts