چگونه کودکی که دچار قولنج شده است را آرام کنیم؟

چگونه کودکی که دچار قولنج شده است را آرام کنیم؟


اگر تمام سعی خود را بکنید تا در طول گریه های شدید کودک برخورد مثبتی داشته باشید و حتی اگر این مسئله در ذهنتان هم باشد که گریه های او پس از چند هفته تمام می شود احتمالا باز هم دوست دارید بدانید که چگونه می توانید حتی برای لحظاتی کوتاه جلو گریه های او را بگیرید.



تماس بدنی


به خاطر داشته باشید کودکانی که تماس بدنی بیشتری با والدین خود دارند، احتمالا کمتر گریه می کنند. مزایای بغل کردن کودک از نظر روانی ثابت شده است. حتی اگر با بغل کردن او گریه هایش قطع نشود. دست کم سیستم ایمنی و هورمون های رشد و فعال می شوند. پس تماس بدنی همیشه سودمند است.


بقیه شیوه هایی که کودکان را آرام می کنند هم مفید هستند، مانند تاب دادن او، مک زدن او یا گذاشتن موسیقی و آواز خواندن و ماساژ و ... تمام این روش ها می توانند برای لحظاتی به آرامش او کمک کنند اما اگر پس از آن دوباره گریه خود را شروع کرد تعجب نکنید سعی کنید سه تا پنج راهکار موفق خود را انتخاب کنید و همیشه به ترتیب همه آن ها را به کار ببرید.




[caption id="attachment_19883" align="aligncenter" width="750"]چگونه کودکی که دچار قولنج شده است را آرام کنیم؟ چگونه کودکی که دچار قولنج شده است را آرام کنیم؟[/caption]

فشار ملایم روی شکم


کودک را به حالت درازکش بغل کنید و سپس یک دست خود را به آرامی روی شکم او بگذارید و مالش بدهید. در همان حال به چشمان او نگاه کنید و با ملایمت با او حرف بزنید. یادتان نرود در میان گفته های خود مرتب نام او را صدا کنید.



تکنیک های آرام کردن


کارهای دیگری که می توانید برای آرام کردن کودک خود انجام دهید شامل مواردی همچون : در حالی که باسن او را به این طرف و آن طرف تکان می دهید. حرکاتی موج وار برایش انجام دهید یعنی او را به بالا و پایین ببرید. شکم او را به آرامی فشار دهید، او را در وضعیتی قرار دهید که به شکمش فشار بیاید. برای مثال شکم او را روی زانوها یا شانه های خود قرار دهید و یا دست خود را زیر شکم او بگذارید.


 

[vc_row][vc_column][vc_message]
همچنين بخوانيد :   نسخه های گیاهی موثر در تولد نوزاد پسر
[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

 

شکم او را گرم نگه دارید، برای انجام این کار می توانید یک بطری آب را که گرمای ملایمی دارد و آن را میان حوله پیچانده اید. روی لباس او قرار دهید دقت کنید که بطری دمای مناسبی داشته باشد و کودک را نسوزاند. او را حمام کنید اما نسبت به روحیه او حساس باشید، این کار برای بعضی از بچه های قولنجی کارساز است. اما بعضی دیگر را خیلی عصبانی می کند.


آروغ او را بگیرید هرگاه به او شیر می دهید سعی کنید تا آنجا که ممکن است سرش را بالا نگه دارید و در فواصلی میان شیردهی او را به شکل قائم روی شانه هایتان قرار دهید و آرام پشت او را بمالید تا باد معده اش خارج شود.


با یک پزشک هومیوپات با تجربه مشورت کنید تا در صورت لزوم به او داروهای مکمل بدهد. البته قبل از دادن هر داروی مکمل با متخصص کودکان مشورت کنید. در صورتی که کودک مشکل استخوان جمجمه داشته باشید می توانید از متخصص طب فیزیکی کمک بگیرید.


 

[vc_row][vc_column][vc_cta h2="خريد عرق يونجه" txt_align="center" color="green"]


عرق يونجه را با خواص چاق کننده، مولد خون، تقويت استخوان بندي اطفال، برطرف کننده علائم پوکي استخوان، نيرودهنده قواي جنسي، سرشار از ويتامينها بخصوص ويتامين k، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.



عرق يونجه


[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

Comments

Popular Posts